Populair
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
Leadpages is een online marketing platform dat je de mogelijkheid biedt om eenvoudig diverse soorten landingspagina’s en salesfunnels te maken. Door gebruik te maken van standaard templates heb je geen technische kennis of programmeerkennis nodig voor het maken van een succesvolle verkooppagina. De pagina is helemaal in te richten naar de eigen huisstijl en ont zorgt je bij de verkoop en het genereren van leads.
Meer details +
PROS:
  • Landingspagina builder
  • Mobile Friendly templates
  • A/B testing
  • Leadboxes ( optin)
  • Publiceren op je eigen domeinnaam
  • Integratie met de meeste emailprogramma's
CONS:
  • Geen emailmarketing service
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
Landingi is een online platform waarmee je effectieve landingspagina’s kunt creëren. Door gebruik te maken van de diverse templates van Landingi is het maken van een landingspagina eenvoudiger dan ooit. Bovendien zijn alle functies van Landingi gericht op conversie: met een landingspagina heb je alles in handen om leads te genereren en conversie te stimuleren.
Meer details +
PROS:
  • Landingpage builder
  • Pop-up builder
  • Integratie met Stripe & Paypal
  • Digitaal producten verkopen
  • Funnels
CONS:
  • Geen email marketing service
WordPress Only
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
SeedProd is een WordPress plug-in waarmee je zelf effectieve landingspagina’s kunt maken. Met het eenvoudige drag and drop systeem, de aangeboden templates en de kant en klare blocks kun je zonder enige programmeerkennis converterende landingspagina’s creëren. Bovendien ontwerp je een pagina die geoptimaliseerd is voor zoekmachines en responsive is. Zo wordt de marketing van jouw business een stuk eenvoudiger.
Meer details +
PROS:
  • Ruime keuze landingpage templates
  • Volledig aanpasbaar design
  • Geen programmeerkennis nodig
  • Optin Blocks
  • Social Proof
  • Timers
  • Woocommerce integratie
  • Coming Soon, Maintenance & 404 Pagina
  • Email integratie mogelijkheden
CONS:
  • WordPress Only

Hoe creëer je een goede landingspagina?

Als potentiële klanten een bezoek brengen aan jouw website, is de landingspagina vaak de allereerste indruk die ze krijgen van jouw bedrijf. We weten allemaal hoe belangrijk deze eerste indruk is. Op dat moment kiezen deze bezoekers of ze verder willen met jouw bedrijf of niet. Met één simpele muisklik ben je een potentiële klant kwijt. Zo snel gaat het online. Daarom is het essentieel voor jouw bedrijf dat je een website hebt met ijzersterke landingspaginas. Maar wat willen klanten nu eigenlijk het liefst en wat voor landingspagina werkt het beste voor jouw bedrijf?

Landingspagina's

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een webpagina waar je als ondernemer gericht bezoekers naartoe stuurt. In principe zou je elke pagina van jouw website dus een bestemmingspagina kunnen noemen, maar wanneer we het over landingspagina’s hebben in dit artikel, bedoelen we specifiek die pagina’s die voor jouw doelen heel belangrijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan de hoofdpagina, de salespagina of de nieuwsbriefinschrijving. De landingspagina is doorgaans de plek waar jij potentiële klanten door middel van marketing naartoe stuurt. Het kan een pagina zijn waar een advertentie aan gekoppeld is, een landingspagina vanaf een social media account of een pagina waar je naar verwijst in jouw nieuwsbrief.

Een landingspagina is een essentieel onderdeel van jouw marketing. Het is het eerste contactmoment met je doelgroep. Hoewel er veel manieren zijn om een goede bestemmingspagina te maken, zijn er enkele basis richtlijnen die je zullen helpen bij het maken van een succesvolle pagina. Je moet rekening houden met jouw doelgroep, de belangrijkste boodschap die je wilt overbrengen en de conversiedoelstelling.

Een conversiedoel is het punt waarop een potentiële klant die op jouw site is aangekomen een lead wordt of een daadwerkelijke klant, en dus een aankoop doet. De conversieratio is het percentage bezoekers van jouw site dat converteert in leads of klanten. De conversieratio kan worden verhoogd door middel van A/B-testen. Het loont dus de moeite om verschillende bestemmingspagina’s te maken en deze te testen. Zo kun je de best presenterende pagina uiteindelijk inzetten voor jouw campagne.

Waarvoor kun je een landingspagina gebruiken?

Afhankelijk van jouw behoeften en wensen, kun je landingspaginas voor allerlei doeleinden inrichten. Vaak heeft een landingspagina een commercieel doel en is het dus essentieel om deze in te richten op het vergroten van de sales. Waar andere pagina’s op jouw website wellicht gericht zijn op het aantrekken van zoveel mogelijk bezoekers is de landingspagina dus gericht op het verkrijgen van de juiste bezoekers. Hier prikkel je potentiële klanten met bepaalde aanbiedingen of diensten die specifiek voor hun interessant zijn. Alles draait op de landingspagina's dus om conversie, oftewel het behalen van vooraf bepaalde doelen, zoals verkopen, inschrijvingen, leads genereren of het verkrijgen van klantgegevens.

landingspagina template

Welke voordelen heeft het gebruik van een landingspagina?

Een landingspagina heeft veel voordelen voor een bedrijf. Het is niet enkel een salespagina, maar het kan zoveel meer betekenen. Zo kun je een landingspagina inrichten voor de inschrijving van een nieuwsbrief, het aanmelden voor een webinar, het aanvragen van informatie of het downloaden van een e-book. Waar jij als ondernemer een landingspagina voor inricht, is geheel afhankelijk van jouw doelen en marketingstrategie. Doorgaans geeft een landingspagina een mogelijkheid tot het verkrijgen van informatie over de klant. Dit biedt jou, als ondernemer, inzicht in de doelgroep én geeft een potentiële lead voor latere marketing en verkoop. Zelfs als jouw landingspagina niet gericht is op sales kan deze dus zeer bruikbaar zijn.

Hoe maak je een goede landingspagina?

Omdat de landingspagina vaak een commercieel doel heeft, is het belangrijk om deze boodschap duidelijk naar voren te laten komen. Creëer dus  landingspaginas voor één specifieke boodschap zodat deze duidelijk is voor de bezoeker. Een goede pagina heeft weinig afleiding en navigatiemenu’s. Het doel is niet om de bezoeker verder te laten navigeren op de website. Je wilt de bezoeker op de landingspagina houden en aanzetten tot actie.

Maak de boodschap op de landingspagina zo aantrekkelijk en interessant mogelijk. Maak gebruik van koppen en sub koppen om de nieuwsgierigheid op te wekken en uit te nodigen tot verder lezen en klikken. Veel mensen lezen maar weinig tekst op een webpagina. Ze scannen de pagina op interessante informatie. Maak gebruik van deze kennis en richt je pagina hier op in. Maak ook gebruik van visuals om de pagina zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Natuurlijk is conversie het uiteindelijke doel van de landingspagina. Je wilt met de pagina een bepaald doel bereiken. Hiervoor moet de call to action direct duidelijk zijn en zelfs vaker terugkomen op de pagina. Zo kun je bovenaan de pagina een salesbutton plaatsen, maar ook in de tekst en onderaan de pagina. Zo maak je het overgaan tot een daadwerkelijke actie voor bezoekers zo eenvoudig mogelijk. 

Call to action

Een call-to-action is een essentieel onderdeel van elke marketingcampagne en landingspagina. Het is het deel van de kopie dat lezers vertelt wat ze vervolgens moeten doen, zoals klikken op een link voor meer informatie. Een call-to-action moet duidelijk en beknopt zijn en toch dwingend genoeg zijn om mensen te motiveren om actie te ondernemen.

Er zijn twee hoofdtypen call-to-actions: actiegericht en informatief. Op actie gebaseerde CTA's vertellen mensen om een onmiddellijke actie uit te voeren, zoals ‘klik hier' of ‘bel nu'. Op informatie gebaseerde CTA's geven lezers meer informatie over het product of de dienst, maar laten ze niet doorklikken voor meer informatie.

Oproep tot acties is een belangrijk onderdeel van elke landingspagina. Ze zijn meestal te vinden aan het einde van de tekst en ze geven de lezer een laatste duwtje om een actie te ondernemen. Of het nu gaat om het aanmelden voor een nieuwsbrief, het downloaden van een e-book of het kopen van een product. Het kan soms lastig zijn om effectieve call-to-actions te schrijven en je moet ervoor zorgen dat ze resoneren met de lezer en hen genoeg verleiden om de gewenste actie te ondernemen.

Enkele succesvolle voorbeelden van call-to-actions:
1) “Meld je vandaag nog aan voor onze nieuwsbrief!”
2) “Word nu lid!”
3) “Aanbieding voor beperkte tijd”
4) “Koop nu met korting”

Bovendien is het belangrijk dat de pagina helder is en snel laadt. Niets is zo vervelend als een slecht functionerende website en het heeft uiteindelijk ook impact op het conversieresultaat.

Landingpage

Testimonials

Om de geloofwaardigheid van jouw landingspagina en dienst of product kracht bij te zetten, kun je gebruik maken van testimonials van klanten of reviews. Mensen zijn altijd benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers en jij als ondernemer kunt dat gegeven gebruiken in jouw voordeel. Met reviews en testimonials benadruk je de betrouwbaarheid en kwaliteit van het product of de dienst en vergroot je het vertrouwen van de bezoeker.

Maar een goede landingspagina is niet klaar met enkel de inrichting. Het is ook essentieel om deze landingspagina goed in de markt te zetten. Dit kun je doen door goed te werken aan de SEO, oftewel de zoekmachine-optimalisatie. Zo wordt jouw pagina sneller gevonden in zoekmachines als mensen zoeken op specifieke termen.

Software voor het maken van een landingspagina

Voor het ontwerpen van een website maken veel ondernemers gebruik van platformen als WordPress, Wix, Weebly of Squarespace. Op deze platformen kun je ook diverse landingspagina’s creëren en deze, met gebruik van eventuele plug-ins, optimaliseren voor zoekmachines en gebruikers. Er is echter ook software beschikbaar voor specifiek het ontwerpen van een landingspagina. Deze platformen hebben nog talloze andere opties, maar zijn vooral geliefd vanwege de focus op conversie, effectiviteit, de snelle laadtijd,  en het gemak van het bouwen van hun landingspagina’s.

Follow by Email
Twitter
Whatsapp
LinkedIn
Toolis
Logo
Enable registration in settings - general
Shopping cart