Populair
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
Leadfeeder is een digitale app voor B2B om leads te lokaliseren en te genereren. Door de koppeling met Google Analytics kun je met Leadfeeder inzicht krijgen in de statistieken en in de bedrijven die jouw platform bezoeken. Zo krijg je meer grip op mogelijke leads en kun je direct actie ondernemen door de integratie van LinkedIn of het exporteren van de data naar MailChimp of Salesforce.
Meer details +
PROS:
  • Websitebezoekers (bedrijven) identificeren
  • Segmenteren high potential leads
  • Contactdata
  • Uitgebreide filtermogelijkheden
  • Integratie met een aantal grote CRM's, Emailsystemen en bijvoorbeeld Zapier.
CONS:
  • Integratiemogelijkheden zijn beperkt
  • Abonnementstructuur kan verwarrend zijn
Populair
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
Outgrow is een content marketing systeem dat gebruikers de mogelijkheid biedt om te werken aan het binnenhalen en converteren van leads. Dit kun je met Outgrow doen door gepersonaliseerde quizzes, vragenlijsten, polls, chatbots en calculators te maken zonder enige programmeerkennis. Met de templates van Outgrow, die geoptimaliseerd zijn voor alle apparaten, kun je echte blikvangers maken.
Meer details +
PROS:
  • Vele interactieve content mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken
  • Calculators/quiz/chatbots/surveys/polls & formulieren
  • Layouts geoptimaliseerd voor conversies
  • Aangepast aan je eigen huisstijl
  • Funnel analytics
  • Conditional messaging
  • Intuitieve smart builder
CONS:
  • Vele mogelijkheden kunnen overweldigend zijn
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
OptinMonster is een handige tool om leads voor jouw onderneming te genereren. Met OptinMonster kun je diverse campagnes creëren om jouw doelgroep te bereiken en toe te werken naar conversie. Dit kun je doen met behulp van de aangeboden templates en technieken zodat je de beste inschrijfformulieren, pop-up en floating bars creëert zonder technische kennis. Bovendien houd je met OptinMonster de statistieken van alle campagnes goed in de gaten.
Meer details +
PROS:
  • Zet je websitebezoekers om in leads door middel van verschillende tools
  • Pop-ups/Floating Bars/Exit intend detection/Geo locatie targetting/gamewheels
  • 100+ conversie geoptimaliseerde templates
  • On site retargetting
  • A/B testen
  • Uitgebreide analytics
CONS:
  • Geen free trial, wel een 14 dagen niet goed geld terug garantie

Zo creëer je een lead generation plan

Je hebt een goedlopend bedrijf. De administratie loopt lekker, je hebt fijne werknemers, je hebt een vast aantal klanten en je bent over het algemeen tevreden met hoe de zaken gaan. Maar je bent klaar voor de volgende stap. Je wilt graag nieuwe klanten aantrekken en je bedrijf doen groeien. Maar hoe realiseer je dat? Hoe werk je aan lead generation en hoe maak je van deze leads ook daadwerkelijk klanten?

lead generation

Wat is lead generation?

Dit is het aantrekken van leads, oftewel het aantrekken van potentiële klanten voor jouw bedrijf. Het genereren van leads vindt doorgaans deels op organische manier plaats en deel plaats door middel van marketing. Dit kun je doen door social media in te zetten, advertenties te gebruiken of gebruik te maken van het al bestaande netwerk van jouw bedrijf en jouw klanten. Er zijn tal van manieren om nieuwe mensen naar jouw website of business te trekken en welke techniek voor jouw bedrijf werkt, hangt geheel af van jouw voorkeuren en wensen. De meest gebruikte manieren van lead generatie zijn een landingspagina, workshops, weggevers, een webinar,  social media en emailmarketing.

  • E-mailmarketing. Dit is wanneer een bedrijf e-mails naar hun potentiële klanten stuurt met de bedoeling hen weer in contact te brengen met het product of dienst dat ze aanbieden.
  • Outbound calling of cold-calling. Hierbij worden potentiële klanten gebeld die nog geen kennis hebben gemaakt met de aangeboden dienst of product.
  • Landingspagina. Een landingspagina is een webpagina die gemaakt is om te adverteren of te verkopen. Via deze landingspagina laat je je potentiële klant kennis maken met je product of dienst met de intentie om te verkopen of om gegevens te verzamelen.
  • Inschrijfformulier op je website. Op deze manier kun je gegevens verzamelen van mensen die je website bezoeken en die interesse hebben in jouw nieuwsbrief of bijvoorbeeld een weggever. Vaak wordt hiervoor een pop-up gebruikt om de attentiewaarde te vergroten en de drempel voor het aanmelden te verlagen.
  • Met een Webinar kun je een grote groep mensen informeren over je dienst of product. Je kunt via een webinar bijvoorbeeld een gratis workshop of masterclass geven en de leads opvolgen met behulp van email marketing.
  • Sociale media netwerken. Op deze platforms zoals FB & Instagram, kun je als bedrijf posten om in contact te komen met je potentiële klanten. Vanuit deze platformen kun je vervolgens leads verzamelen door bijvoorbeeld een winactie of betaalde advertentie met een daaraan gekoppelde weggever. Bij een weggever kun je bijvoorbeeld denken aan een ebook, video, podcast, checklist, template, cheatsheet etc.
  • Je kunt ook (B2B)bezoekers van je website analyseren en opvolgen als lead. Het is natuurlijk super interessant om te weten welke bedrijven jouw website bezoeken. Met een online tool zoals Leadfeeder krijg je meer inzicht in welke bedrijven jouw website bezoeken. Vervolgens kun je de Leads opvolgen door middel van de integratie met Linkedin.

leads genereren

Lead generatie inzetten voor groei van jouw business

Het genereren van nieuwe leads is natuurlijk essentieel voor de groei van jouw onderneming. Nieuwe leads betekent een mogelijkheid op nieuwe klanten en daarmee breid je jouw activiteiten uit. Bovendien creëer je met nieuwe leads een groter netwerk en dat is tegenwoordig, in deze tijd van social media en sociale netwerken, van ontzettend veel waarde. Onderstaand stappenplan laat zien wat deze marketingstrategie precies inhoudt:

  • Attract; je trekt via social media, blogs of de website nieuwe bezoekers aan
  • Convert; door een specifieke call to action maak je van deze bezoekers leads
  • Close; de leads kunnen klanten worden door contact, ondersteuning en inspiratie
  • Delight; bij goede service en ervaringen worden klanten positieve ambassadors

Zo maak je een lead generatie plan

Om nieuwe leads te genereren, is het slim om een plan te hebben. Een bepaalde marketingstrategie helpt bij het doeltreffend inzetten van de beschikbare middelen voor het vinden van leads. Tevens zorgt het ervoor dat iedereen die meewerkt aan de marketing hetzelfde plan voor ogen heeft. Dit zorgt voor een doeltreffendere lead generatie. Doorgaans bestaat een lead generatie plan uit de volgende stappen.

  • Definieer een doel : Voordat je over kunt gaan op de marketing, is het belangrijk om een helder doel voor ogen te hebben. Hoe wil je leads gaan genereren en met welk doel? Je kunt je voorstellen dat verkoop als doel een andere methode vereist dan het genereren van een klantenbestand.
  • Definieer de lead : Krijg helder voor iedereen wat een lead eigenlijk is. Beschouw je elke nieuwe bezoeker aan de website als een lead of worden bezoekers pas interessant wanneer ze een bepaalde interactie aangaan? Het budget is natuurlijk niet oneindig dus je zult een duidelijk afbakening moeten maken van de leads. Welke bezoekers zijn interessant en hoe filter je deze bezoekers eruit?
  • Vind jouw doelgroep : Nu je helder hebt wat de leads zijn, is het noodzaak om uit te vinden waar je deze potentiële klanten gaat vinden. Wat is jouw doelgroep en waar bevinden deze mensen zich? Dankzij social media zijn de meeste mensen online eenvoudig te bereiken, maar het is nog steeds zaak om het juiste platform en de juiste toon te vinden.
  • Creëer een funnel : Het is natuurlijk leuk en aardig om leads te genereren, maar wat doe je vervolgens met deze leads? En hoe maak je van deze leads ook daadwerkelijk klanten? Dit alles wil je het liefst vooraf helder voor ogen hebben. Werk dus aan een marketing funnel en een sales funnel om de nieuwe leads optimaal te kunnen gebruiken.

Wat is een lead generator?

Wil je het creëren van leads liever uitbesteden aan een professional? Dan kun je ook overwegen om een lead generator in te schakelen voor jouw bedrijf. Een lead generator is iemand die zich heeft gespecialiseerd in het werven van leads en het binnenhalen van mogelijke klanten. Een lead generator heeft een tussenrol tussen de klant en het bedrijf en ontzorgt hierin. Jij communiceert wat de wensen zijn en stelt samen met de lead generator een profiel op. De lead generator gaat aan de slag en zorgt voor mogelijke leads.

Software tools voor het genereren van leads

Uiteraard kun je ook zelf lead generatie opzetten. En gelukkig hoef je het hele proces niet handmatig te doen. Er zijn allerlei handige software tools op de markt om je te helpen bij het genereren van leads. Deze tools richten zich allemaal op verschillende aspecten. Deze software tools bieden  een uitgebreid aanbod aan mogelijkheden om leads te genereren en dit in goede banen te leiden. Het is een uitgebreid veld met heel veel opties. Je kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor software tools die specifiek zijn gericht op e-mail marketing of kiezen voor CRM-tools, advertentie tools en sales tools. 

Follow by Email
Twitter
Whatsapp
LinkedIn
Toolis
Logo
Enable registration in settings - general
Shopping cart