Added to wishlistRemoved from wishlist 0
Mailerlite is een e-mailmarketing tool waarmee je een uitgebreide marketing funnel kunt creëren voor jouw bedrijf. Het platform biedt mogelijkheden voor het creëren van landingspagina’s, complete websites, e-mailcampagnes, nieuwsbrieven, inschrijfformulieren en pop-ups. Met de aangeboden templates maak je met het grootste gemak professionele nieuwsbrieven. En voor ervaren gebruikers biedt Mailerlite ook mogelijkheden tot A/B testen, vragenlijsten en geautomatiseerde targeting.
Meer details +
PROS:
  • Makkelijk op te zetten en te gebruiken
  • Digitale producten verkopen
  • Landingpage editor
  • Sign up forms
CONS:
  • Automation mogelijkheden zijn iets beperkter dan bijvoorbeeld Activecampaign of Getresponse
Populair
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
ActiveCampaign is een tool om de marketing van jouw bedrijf te automatiseren. Met behulp van het platform vind je eenvoudig jouw doelgroep en kun je jouw marketing- en salesfunnel toespitsen op deze groep. ActiveCampaign biedt mogelijkheden tot het opstellen van e-mails, nieuwsbrieven en formulieren en dat alles gepersonaliseerd en geautomatiseerd. Bovendien krijg je met ActiveCampaign uitstekend inzicht in de interacties en het klikgedrag van jouw leads.
Meer details +
PROS:
  • Uitgebreide automation mogelijkheden
  • Uitgebreide rapportages
  • Complexe marketing automation setups mogelijk
  • Landingpages
  • Flexibele segmentatie
  • Dynamic content
  • Contact & Lead scoring
  • SMS marketing
  • FB custom audiance
  • Flexibele segmentatie
CONS:
  • Uitgebreide mogelijkheden kunnen overweldigend zijn voor beginners
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
GetResponse is een effectieve tool om marketing te automatiseren. Met het platform kun je e-mails en nieuwsbrieven opstellen en versturen en succesvolle landingspagina’s maken. GetResponse is effectief voor zowel beginners als gevorderden. Door de toegankelijkheid is het platform eenvoudig in gebruik, maar de geavanceerde functies, zoals A/B testen, autofunnel en webinars, maken het platform ook interessant voor gevorderde marketeers.
Meer details +
PROS:
  • All in one Digital Marketing platform
  • Uitgebreide workflow automation mogelijkheden
  • Salesfunnel tool
  • Landingpages
  • Mogelijkheid om webinars te creeëren
  • FB & Google Ads integratie
  • AI website builder tool
  • Live Chat
CONS:
  • Uitgebreide mogelijkheden kunnen overweldigend zijn voor beginners
Added to wishlistRemoved from wishlist 0
Convertkit is een e-mailmarketing softwareplatform dat behoort tot de snelst groeiende e-mail marketing bedrijven ter wereld. Met de dienst kun je e-mails versturen, e-mailcampagnes opzetten, inschrijfformulieren en landingspagina’s maken en nieuwsbrieven opstellen. Met Convertkit vind je eenvoudig jouw doelgroep en breid je jouw following uit door geavanceerde campagnes en strategieën. Door de visual automations en de uitstekende uitleg van het platform is Convertkit ook nog eens heel toegankelijk en gebruiksvriendelijk.
Meer details +
PROS:
  • Landingpage editor
  • Goede subscriber management features
  • Uitgebreide segmentatie door middel van tags
  • Makkelijk op te zetten
  • Digitale producten verkopen
  • Email automation templates
  • Website & User tracking
  • Gepersonaliseerde emails
  • Uitgebreide segmentatiemogelijkheden
CONS:
  • Beperktere design opties

Email marketing voor meer groei en klanten

In de huidige tijd is het runnen van een bedrijf een complexe zaak geworden. Een goed product leveren is gewoon niet meer genoeg in de competitieve markten van de huidige tijd. Marketing is een belangrijk onderdeel geworden in het leven van ondernemers, groot of klein. Maar hoe werkt marketing nou eigenlijk? We gaan het hebben over mailmarketing, één van de meest effectieve vormen van marketing om klanten te werven en te behouden!

Wat is email marketing?

Allereerst is het belangrijk om te weten wat mailmarketing nou eigenlijk is. Mailmarketing is een vorm van marketing waarbij bedrijven promotie berichten in de vorm van e-mails naar klanten versturen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan aanbiedingen, brochures of reclame! Vaak zijn deze berichten volledig geautomatiseerd en werken ze met behulp van een zogenaamde maillist. Op deze lijst staan de emailadressen van alle klanten van een bedrijf zodat er vervolgens met één druk op de knop een bericht naar iedereen wordt verstuurd! E-mail is een populair platform voor dit soort marketingcampagnes omdat email het oudste digitale communicatie platform is, dit heeft als voordeel dat vrijwel elke doelgroep een emailadres heeft en dat email eigenlijk nooit uit de mode raakt!

email marketing

Email marketing strategie

Mailmarketing is een erg effectieve marketingstrategie die op vele manieren benut kan worden. Het is de perfecte tactiek voor het behouden van klanten aangezien een persoonlijke email  een authentiek gevoel oproept bij de meeste mensen, ook al is het tegenwoordig allemaal geautomatiseerd! Doormiddel van mailmarketing is het mogelijk voor ondernemers om in contact te blijven met klanten, en om belangrijk nieuws aan grote groepen mensen tegelijkertijd te brengen. Mailmarketing is dus perfect om terugkerende bezoekers te genereren!

Plan van aanpak

Dit klinkt natuurlijk allemaal heel aantrekkelijk, maar hoe werkt dit in de praktijk? Hoe zet je mailmarketing effectief in voor jouw onderneming? Voordat je daadwerkelijk begint met het versturen van mails, begin je eerst met het opzetten van een plan van aanpak. Hiervoor moeten we een kleine brainstormsessie starten: denk na over de belangrijkste items van jouw campagne: zoals jouw doelgroep en wat je daarbij wilt bereiken. Wil je bijvoorbeeld meer klanten werven, of wil je juist dat jouw vaste klanten terug blijven komen? Dit zijn allemaal essentiële dingen om over na te denken nog voordat de eerste email überhaupt de deur uit gaat. De beste manier om een dergelijk plan op te stellen is door doelen te stellen en die concreet te maken. Bijvoorbeeld een doelstelling voor een aantal klanten, aantal downloads, inschrijvingen, bezoeken aan website of verkopen.

email marketing strategie

Mailadressen verzamelen

Na het opzetten van een plan is het eindelijk tijd voor het echte werk, de mailmarketing! Voordat we e-mails kunnen versturen moeten we eerst een adressenlijst opstellen. Maar hoe doen we dat? Dit hangt natuurlijk af van de doelen die in jouw plan staan, maar er zijn enkele effectieve manieren om snel een uitgebreide adressenlijst op te stellen.

  • Maak gebruik van pop-ups om de aandacht te trekken en mensen in te laten schrijven voor je nieuwsbrief. 
  • Maak een mooie weggever zoals een e-book, kennismakingsgesprek, eenmalige kortingsactie, winactie.
  • Organiseer een online webinar.

Content

Na het opbouwen van een adressenlijst is het dan eindelijk tijd voor het spannende deel! Je moet nu de content gaan maken die je in de mails wilt versturen. Zorg dat je altijd je doelgroep in je achterhoofd houdt en kijk nog eens goed naar het plan dat we hebben opgesteld bij de eerste stap. Je mails kunnen zo creatief zijn als je zelf wilt, als ze maar passend zijn voor jouw publiek! Na het maken van de e-mails is het tijd voor de automatisering. Laat het programma zijn werk doen en binnen de kortste keren zullen de effecten van mailmarketing duidelijk worden!

Wat levert email marketing mijn bedrijf op?

Het zal je misschien verbazen, maar mailmarketing heeft één van de hoogste ROI (Return On Investment) waardes van alle marketingstrategieën! Mocht dat nog niet genoeg zijn, biedt mailmarketing ook persoonlijk contact met jouw klanten op een dieper niveau. Een mailtje is erg persoonlijk en dit raakt de meeste mensen dieper dan een reclame op tv of op het internet. Ook kun je de berichten volledig naar wens aanpassen, dit geeft heel veel mogelijkheden op het gebied van speciale kortingen of een goede eerste indruk! Bedrijven die gebruik maken van mailmarketing blijken effectiever klanten vast te houden, en dat is de sleutel naar een succesvol bedrijf in de deze tijd!

roi

Waardevolle Data

Een ander voordeel van een mailmarketingcampagne is de data die je eruit kunt halen. Data is waardevoller dan goud tegenwoordig, en mailmarketing kan ons hierbij helpen! Mailtjes zijn namelijk perfect te meten, en dit geeft ons toegang tot heel veel waardevolle informatie. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel mensen jouw mail geopend hebben, en nog belangrijker, hoeveel mensen er daadwerkelijk iets mee hebben gedaan! Dit geeft een mooie inzage in de prestaties van jouw bedrijf op marketinggebied, en het biedt inzicht in specifieke verbeterpunten.

We weten nu wat een mailmarketingcampagne te bieden heeft, en we weten hoe we deze krachtige strategie in moeten zetten, dan rest er nog maar één ding. Hoe zet je zo’n mailmarketingcampagne op?

Opzetten van de campagne

Voordat we beginnen met het opzetten van een mailmarketingcampagne, moeten we eerst een geschikte tool vinden. Er zijn heel veel verschillende mailmarketingtools op de markt. Enkele zaken die belangrijk zijn om op te letten zijn:

  • Kun je makkelijk content maken?
  • Naar hoeveel mensen kun je tegelijk een mail versturen?
  • Welke automatiserings mogelijkheden zijn er?
  • Zijn er extra features mogelijk zoals het maken van landingspagina's, pop-ups, webinars & Salesfunnels?
  • Heb je een goed inzicht in de data zodat je kunt zien wat email marketing voor jouw bedrijf oplevert?

Als je de perfecte tool voor jou hebt gevonden is het tijd voor het opzetten van jouw mailmarketingcampagne. Voordat je kunt beginnen met mails versturen moet je eerst een aantal zaken instellen in de software die jij hebt gekozen. Om te beginnen moet je jouw templates opstellen. Dit is het maken van jouw content om uiteindelijk verstuurd te worden. Ook is het mogelijk om verschillende verzendlijsten op te stellen op basis van bijvoorbeeld doelgroepen. Op deze manier kun je gepersonaliseerde mails sturen naar verschillende groepen binnen jouw klantenkring, zo wordt mailmarketing nog persoonlijker!

De laatste stap voordat we dan eindelijk mails gaan versturen is het configureren van een afzendernaam en adres. Zoals je weet moet een e-mail altijd verstuurd worden vanuit een bepaald adres, dit geldt ook voor geautomatiseerde e-mails, zoals mailmarketing! De naam van dit afzenderadres kan je volledig zelf bepalen, vaak zie je iets in de richting van info@bedrijf.com. Dit is natuurlijk mogelijk, maar het is niet aan te raden aangezien het niet heel persoonlijk overkomt op jouw potentiële klanten! Persoonlijkheid is essentieel onderdeel van een succesvolle mailmarketingcampagne, kies dus voor een klantvriendelijke naam!

Na het configureren van de aflevernaam is het dan eindelijk zover! Je bent nu klaar om het eerste mailtje de deur uit te sturen!  Nu is het een kwestie van wachten, vanaf dit punt zal veruit het meeste geautomatiseerd worden wanneer je een mailmarketingtool gebruikt. Al met al is een mailmarketingcampagne dus de perfecte strategie voor ieder bedrijf. Wat je marketingdoelen ook zijn, klanten werven of klanten houden, alles kan met behulp van een goede mailmarketingcampagne! 

Follow by Email
Twitter
Whatsapp
LinkedIn
Toolis
Logo
Enable registration in settings - general
Shopping cart